Alla inlägg under februari 2011

Av Älvforsen - 14 februari 2011 12:17

Vinteräpplen


Boken är Josefine Sundströms debutroman och är inspirerad av hennes familjs mörka historia i Österbotten.


Huvudpersonen är Tova som lever med en misshandlande och missbrukande man och deras två döttrar. Som till slut bestämmer sig för att fly för att behålla livet. Man får även följa generationer av kvinnor i Tovas släkt.


Jag tyckte boken var mycket bra! Fängslande och gripande. Stundtals rann tårarna...

Lättläst!


/Linda

  

Av Älvforsen - 10 februari 2011 21:35

Tänkte redan nu berätta vilket datum jag har tänkt mig för "min" träff, då min tur hamnar mitt i påsken och födelsedagar! Har tittat lite och funderat och kommit på om jag lägger träffen den 24 april så hinner vi ha ytterligare en bokklubbsträff till innan Sabina åker bort. Bra va?!   

 

Så hoppas att alla kan komma då! Boken jag valt....... får ni reda på den 11 mars!

 

Boka nu in den 24 april i era almanackor!

 

Välkomna!

Maria

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards